De døves kulturdager 2018 flyttes fra mai til november

Norges Døveforbund og Oslo Døveforening har samarbeidet om å arrangere Døves Kulturdager i 16-20.mai 2018. Det skal være en markering av Norges Døveforbund blir 100 år i 18.mai 2018. Oslo

Døveforening har trukket seg som medarrangører da de ikke har fått støtte fra Oslo kommune som de har søkt om.

De flytter nå en del av mai programmet til 16.-17.november 2018 som opprinnelig var tenkt som mini-kulturdager i forbindelse med foreningens 140 årsjubileum.

Oslo Døveforening gjør nå mini-kulturdagene om til vanlig døves kulturdager 16.-17. november.

På grunn av den korte tiden til 18. mai har Norges Døveforbund ikke muligheter til å overta den delen av arrangementet som Oslo Døveforening skulle ta.

Opplegget fra 16.mai-20.mai endres. Vi skal ha program kun 18.mai 2018, men det blir spennende opplegg med mottakelse på Rådhuset og fest på Teater Manu om kveld. Vi skal åpne egen påmeldingsside veldig snart. Dere som har bestilt tur til de opprinnelige kulturdagene 16. -20.mai skal få plass 18.mai gratis ellers så skal det være lav deltakeravgift. Du må holde av den dagen og følge med på denne siden! Informasjon om den dagen kommer veldig snart.

Ellers så skal det være flere arrangementer i forbindelse med 100 årsjubileum til Norges Døveforbund i 2018:

• Jubileumfrimerke som har blitt sluppet i november 2017
  • Jubileumsbok av Helge Herland som skal slippes på 100 årsdagen 18.mai 2018
  • Jubileumsfilm av Døves Media som skal slippes på 100 årsdagen 18.mai 2018
  • Jubileumsdagen 18.mai med opplegg på Rådhuset og Teater Manu.
  • Jubileumsstafett i forkanten av jubileumsdagen 18.mai 2018
  • Seminar om tegnspråk den 24. september i tilknytning til FN’s internasjonale dag for tegnspråk