Ny hjemmeside

Norges Døveforbund har nådd en ny milepæl! Å være til stede digitalt er viktig for oss, og ved å lansere en oppdatert og forbedret nettside kan vi gjøre den jobben enda bedre. Dette verktøyet skal gjøre informasjon om hørselstap og tegnspråk mer tilgjengelig og samtidig vise mer av vårt arbeid for døve og hørselshemmedes rettigheter.

Mer fleksibilitet og flere muligheter har vært målet med den nye siden, men også at det skal være lett å finne nettsiden via søk. Og i dagens digitale verden må sikkerheten være høy. De to siste krever moderne løsninger som kommuniserer med dagens teknologi.

Det er svært viktig for Norges Døveforbund å nå ut til døve, hørselshemmede, foreldre og andre familiemedlemmer til døve, politikere, organisasjoner og mange flere. Da trenger vi en plattform som fungerer godt. Nå håper vi at det ligger bedre til rette for bedre tegnspråklig innhold, bedre sammensatte artikler og bedre tilgjengelighet for de som ønsker å finne frem til innholdet vårt.

Innholdet på siden er fremdeles mangelfullt, men dette vil utvikles mer og mer etter hvert. Vi har lagt opp til en struktur som vi håper det skal være enkelt å manøvrere i. Menyen er kort og oversiktlig. Arbeidet vårt er de sakene vi jobber med og vil være oppdatert med flere saker etter hvert. Tegnspråk er for de som vil lære mer om tegnspråk, tegnspråkkurs og utdanningsmuligheter. Ressurser er stedet å gå om man trenger noe, eller leter etter dokumenter og andre ressurser. Om oss er en kort presentasjon av forbundet. I tillegg er det kontaktinformasjon og hvordan man kan være med og støtte arbeidet vårt.

Dette er et spennende øyeblikk for Norges Døveforbund. Vi ser frem til å se hvordan denne nye ressursen vil hjelpe døve og hørselshemmede samfunn i hele Norge.