Arbeidslivsseminar flyttes til 3.–5. november

På grunn av få påmeldte til arbeidslivsseminaret i september, flytter vi datoen til november. Ny dato er 3.–5. november. Seminaret skal fortsatt være på Ål Folkehøyskole.

Norges Døveforbunds generalsekretær Petter Noddeland vil fortelle om hva han ser etter i en søknad, Signos hovedverneombud Petter Kihle Halvorsen vil fortelle om dine rettigheter og plikter som arbeidstaker. Signo CSS sin fagforbundsleder Sondre Uteng Olsen vil fortelle om fagforeninger og tariffavtaler.  Det vil bli holdt foredrag av avdelingsleder og sykepleier Tom Harald Isakka Dahl og Signo Arbeid og Deltagelse. Det vil også bli workshop i hvordan man skriver en bra CV og søknad.

Arbeidslivsseminaret passer for dere som er nye i arbeidslivet eller skal søke jobb etter endt utdanning. Kurset gjennomføres som et tilpasningskurs for voksne døve. Det betales ingen egenandel, og deltagerne sender reiseregning til NAV for refusjon av utgiftene, etter at kurset er gjennomført. Etter at påmeldingsfristen er gått ut får dere tilsendt et ferdig utfylt skjema i posten fra Ål folkehøyskole.

Dette må signeres og sendes videre til NAV Skanning. For å gjennomføre arbeidslivsseminaret må det være minst 10 påmeldte.

Hvis det er mange som skal via Oslo før de reiser til Ål, kan Ål FHS ordne med buss tur/retur Oslo-Ål. Da slipper deltagerne å betale tog Oslo-Ål. Det må være minst 25 deltagere som reiser fra Oslo for at det blir satt opp buss.

Påmeldingsfrist: 29. september.

Klikk her for å melde deg på arbeidslivsseminaret.