Høring hos Utdannings- og forskingskomité

Norges Døveforbund og Isaac E. Jacobsen, leder fra Norges Døveforbunds Ungdom (NDFU) har deltatt på høring til Utdannings- og forskningskomiteen og tok opp problemer med manglende læringsmidler på tegnspråk.

Hei, Jeg Isaac, Sindre og Elisabeth representerte Norges Døveforbund og Norges Døveforbunds Ungdom i høringssal på Stortinget. Vi tok opp problemene med manglende læringsmidler på tegnspråk.

Det finnes veldig lite av tegnspråklige materiell på både grunnskolen og videregående skolen. Vi argumenterte på bakgrunn av det faglige perspektiv, slik at det ble lettere for politikere å oppfatte vårt budskap. Vi fikk faktisk ett spørsmål, som var om det er forskjell på tilbudet i de kommunene og tilbudet er bedre i en kommune sammenlignet med en annen. Her svarte vi godt og vi så at politikerne tok til seg budskapet.